niedziela, 1 czerwca 2014

CL EVOLUTION:NA PLANIE

Połączenie gry aktorskiej z animacją 3D postawiło przed twórcami serialu dość trudne zadanie. Nie wystarczyło już narysować konkretnych scen i stworzyć do nich animacji siedząc przed ekranem komputera. Ważnym aspektem był dobór miejsc zdjęciowych tak, aby jak najbardziej realistycznie odwzorować klimat panujący w poszczególnych lokacjach. Niestety - produkcja trwała w roku 2012 kiedy to po fabryce Renault pozostały tylko zdjęcia.
Jedynym wyjściem z takiej sytuacji było stworzenie trójwymiarowych modeli otoczenia. Tak właśnie powstała zewnętrzna jak i wewnętrzna część fabryki. Ta pierwsza to model 3D osadzony w zdjęciach okolic fabryki - istna podróż w przeszłość. Wnętrze fabryki to jednak wynik fantazji i kreatywności grafików, którzy stworzyli ją na potrzeby serialu w trójwymiarowej rzeczywistości.

Ale gdzie w tym wszystkim aktorzy?
To dobre pytanie! Grę aktorską do scen granych w fabryce wykonano na tzw Green Screenie. Jest to metoda polegająca na użyciu jednolitego tła otoczenia. Tak nagrana scena aktorska pozbawiana jest wspomnianego już tła i jako pół-przezroczysty obraz zostaje nałożona na tło w postaci animacji 3D. Jak wygląda to w praktyce - zobaczcie sami na poniższym filmie.
                                           https://www.youtube.com/watch?v=lV6CY_j9wuI  <---kliknij

Pozostałe lokalizacje udało się przenieść na ekrany bez użycia tak inwazyjnej technologii. Poniżej znajdziecie kilka zdjęć prezentujących pracę ekipy filmowej na planie podczas wykonywania zdjęć w pracowni Jeremiego, szkole czy też w przyszkolnym parku. 
                                                        Sala skanerów.

     Kamera... akcja! Klaps filmowy służy do późniejszej synchronizacji obrazu i dźwięku podczas        końcowego montażu materiału.
Ekipa filmowa zmagała się nie tylko z własnymi założeniami, ale też z problemami jakie powstały podczas produkcji. Dlatego też wybudowano więcej realistycznych scenerii - jak np. winda w fabryce (która początkowo powstała dzięki green screenowi). Projektowanie, kalkulacja kosztów i sama budowa trwała łącznie trzy miesiące. Podczas budowy wykorzystywano głównie drewno, ale także plastiki i metale. Budowniczy znaleźli także zastosowanie dla wielu zużytych przedmiotów, które wystarczyło tylko odnowić. Szybkie i bezproblemowe stworzenie scenografii fabryki nie było by możliwe gdyby nie współpraca reżyserów, budowniczych, dekoratorów i oświetleniowców. Więcej na ten temat opowie Paul Chapelle - członek zespołu odpowiedzialnego za scenerię fabryki.
                                  https://www.youtube.com/watch?v=IeedgOhJkSM <---kliknij
                                  https://www.youtube.com/watch?v=bFR6AwvzRlY <---kliknij 
Zdjęcia zdjęciami, ale co z Lyoko? Aby poznać odpowiedź na to pytanie musimy przenieść się do AnteFilms Studio, gdzie powstała trójwymiarowa część serialu. Na podstawie scenariusza tworzone są poglądowe rysunki konkretnych scen. Każdy odcinek to około 150 takich obrazów - stanowią one źródło dla osób pracujących nad animacją trójwymiarową - która musi być jak najbardziej realistyczna oraz w stu procentach zgodna z założeniami scenariusza. Po wstępnym przygotowaniu materiału scena poddawana jest konsultacji i jeśli nie ma co do niej żadnych uwag - w formie kilkunastosekundowego filmu trafia do późniejszego montażu.
                                https://www.youtube.com/watch?v=p4e2IWZ3lXY <---kliknij
                                https://www.youtube.com/watch?v=0p3nwe2p1iE <---kliknij

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz