Połączenie gry aktorskiej z animacją 3D postawiło przed
twórcami serialu dość trudne zadanie. Nie wystarczyło już narysować
konkretnych scen i stworzyć do nich animacji siedząc przed ekranem
komputera. Ważnym aspektem był dobór miejsc zdjęciowych tak, aby jak
najbardziej realistycznie odwzorować klimat panujący w poszczególnych
lokacjach. Niestety - produkcja trwała w roku 2012 kiedy to po fabryce
Renault pozostały tylko zdjęcia.
Jedynym wyjściem z takiej sytuacji było stworzenie trójwymiarowych
modeli otoczenia. Tak właśnie powstała zewnętrzna jak i wewnętrzna część
fabryki. Ta pierwsza to model 3D osadzony w zdjęciach okolic fabryki -
istna podróż w przeszłość. Wnętrze fabryki to jednak wynik fantazji i
kreatywności grafików, którzy stworzyli ją na potrzeby serialu w
trójwymiarowej rzeczywistości.
Ale gdzie w tym wszystkim aktorzy?
To dobre pytanie! Grę aktorską do scen granych w fabryce wykonano na tzw
Green Screenie. Jest to metoda polegająca na użyciu jednolitego tła
otoczenia. Tak nagrana scena aktorska pozbawiana jest wspomnianego już
tła i jako pół-przezroczysty obraz zostaje nałożona na tło w postaci
animacji 3D. Jak wygląda to w praktyce - zobaczcie sami na poniższym
filmie.
https://www.youtube.com/watch?v=lV6CY_j9wuI <---kliknij
Pozostałe lokalizacje udało się przenieść na ekrany bez użycia tak
inwazyjnej technologii. Poniżej znajdziecie kilka zdjęć prezentujących
pracę ekipy filmowej na planie podczas wykonywania zdjęć w pracowni
Jeremiego, szkole czy też w przyszkolnym parku.
Sala skanerów.
Kamera... akcja! Klaps filmowy służy do późniejszej synchronizacji obrazu i dźwięku podczas końcowego montażu materiału.
Ekipa filmowa zmagała się nie tylko z własnymi założeniami, ale też z
problemami jakie powstały podczas produkcji. Dlatego też wybudowano
więcej realistycznych scenerii - jak np. winda w fabryce (która
początkowo powstała dzięki green screenowi). Projektowanie, kalkulacja
kosztów i sama budowa trwała łącznie trzy miesiące. Podczas budowy
wykorzystywano głównie drewno, ale także plastiki i metale. Budowniczy
znaleźli także zastosowanie dla wielu zużytych przedmiotów, które
wystarczyło tylko odnowić. Szybkie i bezproblemowe stworzenie
scenografii fabryki nie było by możliwe gdyby nie współpraca reżyserów,
budowniczych, dekoratorów i oświetleniowców. Więcej na ten temat opowie
Paul Chapelle - członek zespołu odpowiedzialnego za scenerię fabryki.
https://www.youtube.com/watch?v=IeedgOhJkSM <---kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=bFR6AwvzRlY <---kliknij
Zdjęcia zdjęciami, ale co z Lyoko? Aby poznać odpowiedź na to pytanie
musimy przenieść się do AnteFilms Studio, gdzie powstała trójwymiarowa
część serialu. Na podstawie scenariusza tworzone są poglądowe rysunki
konkretnych scen. Każdy odcinek to około 150 takich obrazów - stanowią
one źródło dla osób pracujących nad animacją trójwymiarową - która musi
być jak najbardziej realistyczna oraz w stu procentach zgodna z
założeniami scenariusza. Po wstępnym przygotowaniu materiału scena
poddawana jest konsultacji i jeśli nie ma co do niej żadnych uwag - w
formie kilkunastosekundowego filmu trafia do późniejszego montażu.
https://www.youtube.com/watch?v=p4e2IWZ3lXY <---kliknij
https://www.youtube.com/watch?v=0p3nwe2p1iE <---kliknij
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz