poniedziałek, 2 czerwca 2014

Bronie głównych bohaterów








Franz Hopper tworząc Lyoko i Super-Komputer zapewne przewidział to, że jego oprogramowanie będzie dalej rozwijane. Dlatego też Jeremie bez większych problemów prowadzi prace nad mocami i broniami głównych bohaterów, dążąc do ich perfekcji.

Już w pierwszej serii Aelita odkrywa swą wrodzoną moc - możliwość materializowania obiektów w Lyoko. Dzięki tej umiejętności w sytuacjach bez wyjścia może oddzielić siebie od potworów tworząc ściany. Jej budowle nie są jednak trwałe i po kilku próbach są forsowane przez przeciwników.
Bronią Aelity są dostępne od trzeciego sezonu kule energii. Dobrą stroną tej broni jest fakt, że do zabicia potwora wystarczy tylko trafienie. W przeciwieństwie np. do Odda czy Ulricha, Aelita nie musi skupiać się na celowaniu z znak Xany by pokonać przeciwnika.
Warto też zwrócić uwagę na skrzydła, do których Aelita dojrzała dopiero w czwartym sezonie. Aelita aktywuje je przysłaniając dłonią bransoletkę, którą nosi na ręce. Dzięki skrzydłom bez problemu przemieszcza się po Lyoko, nie raz ratując innych bohaterów łapiąc ich gdy wpadają do Cyfrowego Morza.


Odd wcielając się w rolę kota nie pozostaje gorszy. Ma do dyspozycji strzały, których ilość jest jednak skończona. Wtedy z pomocą przychodzi Jeremy, który uzupełnia arsenał Odda. W odcinku pt. "Franz Hopper" Odd uzyskał kilka ulepszeń tej broni. Między innymi było to samonaprowadzanie się strzał, dzięki któremu nie mógł strzelać w dowolnym kierunku, a i tak wychodził z pojedynków zwycięsko.
Odd posiada zdolność przewidywania przyszłości, z której dość intensywnie korzysta w pierwszym sezonie. Ta umiejętność pozwala mu skuteczniej walczyć z Xaną oraz zapobiegać skutkom zdarzeń losowych.
Odd nie wychodzi z założenia, że najlepszą obroną jest atak i od czasu do czasu chroni się za swoją tarczą. Przywoływana słownie tarcza jest jednak dość krótkotrwała, przez co pozwala przyjąć na siebie tylko kilka uderzeń. Dodatkowo, jej rozmiar jest dość skromny, przez co Odd najczęściej klęka, by schować za nią całe swoje ciało.

Yumi posługując się telekinezą jest w stanie przemieszczać przedmioty za pomocą siły własnej woli. Najlepsze skutki osiąga współpracując z Aelitą i przemieszczając wytworzone przez nią obiekty, co pozwalało niejednokrotnie uratować innych bohaterów przed upadkiem z dużej wysokości czy po prostu przed utratą punktów życia. Długotrwałe jej używanie w walce jest jednak dość męczące, przez co Yumi korzysta ze swej umiejętności stosunkowo rzadko.
Skoro Yumi, to Japonia, a skoro Japonia to wachlarze! Główna broń Yumi z czasem zwiększa się do dwóch sztuk, dzięki czemu jeszcze skuteczniej jest ona eliminować potworzy rzucając w nie wachlarzami, które tnąc jak brzytwa wszystko co stanie im na drodze wracając do właścicielki niczym bumerang.

Ulrich ma do dyspozycji dwa miecze, dzięki którym eliminuje z Lyoko kolejne potwory. Żeby świat nie był tak kolorowy, a sama walka nie była zbyt łatwa - Ulrich musi trafić bezpośrednio w znak Xany noszony przez potwory. To właśnie dzięki tej broni Ulrich pokonuje Kolosa w końcowym epizodzie czwartej serii.
Ulrich poza super sprintem, pozwalającym mu na szybkie przemieszczanie się w ucieczce przez ostrzałem potworów potrafi wytworzyć dwa swoje klony. Dzięki temu jest w stanie zmylić przeciwnika i wykonać atak całkowicie z zaskoczenia. Jedynym minusem jest to, że dwójka klonów nie jest odporna na ostrzał i ginie po otrzymaniu chociażby jednego pocisku.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz